1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

teisipäev, 18. märts 2014

Prantsusepärane roosa rostbiif


Mulle väga maitseb rostbiif, aga ma ei ole seda kuni tänaseni kahjuks ise väga õnnestunult suutnud valmistada. Tihti sai seda Stockmannist valmiskujul ostetud, aga seal on see suhteliselt kallis ning alati ei ole saada ja vahel on liiga kuiv ka. Seega otsustasin siis lõpuks seda ise korralikult proovida. Retsepti võtsin igaks juhuks sealt samast Stockmanni kodulehelt, aga veidike mugandasin:
http://www.stockmann.ee/portal/16396/

Vaja läheb:
veise praetükk (mul oli tagaosa sisetükk)
taluvõid
soola
musta pipart
valget pipart
rosmariini (algretseptis oli värkse, ma kasutasin kuivatatud ürti)
1 tl pruuni suhkrut (selle võib ilmselt ära jätta, aga ma lisasin paar tilka üht teatud steviat, kuna tean, et see mul halba kõrvalmaitset ei jäta)
liha termomeetrit (ostsin prismast umbes 3 eurose ja tegi oma töö hästi ära, korduvkasutatav loomulikult)

Valmistamine:
Pane ahi 110 kraadi peale sooja.
Sega maitseained toasooja võiga. Mul oli külm või, seega sulatasin parajalt suure tüki (ca 80 g) ja segasin siis maitseained sinna sisse. Umbes 2 tl soola, 1 tl musta pipart ja 1 tl valget pipart läks mul ca 700 g lihatüki kohta.
Määri lihatükk maitsevõiga kokku. 
Torka liha termomeeter liha kõige paksema osa keskele.




Aseta liha ahju alumisele restile ja küpseta kuni termomeeter näitab 65 kraadi (ma magasin õige hetke maha ja võtsin liha välja kui termomeeter näitas juba 77 kraadi, aega võttis see umbes 3,5 tundi).
Seejärel tõmbasin termomeetri välja ja pakkisin liha alumiiniumfooliumisse umbes 15-20 minutiks "puhkama". 

Siis lõikasin lihast võimalikult õhukesed viilud ja asusime sööma. 

Ausalt öeldes olime kõik enne sööma asumist veidi skeptilised, sest liha tundus ikka väga roosa, nagu oleks toores. Aga tegelikult maitses suurepäraselt, nii suurtele kui väiksematele sööjatele. Liiga toores ega vintske ei olnud, oli hoopis ülimalt pehme ja mahlane, meenutas sinki. Kindlasti jääb see toit meie pere "põhimenüüsse"

Ühest rootsikeelsest allikast leidsin ka selgituse prantsusepärase ja inglisepärase rostbiifi erinevusele. Seal soovitatakse küll veidi teisi temperatuure, aga point on selline:

Prantsusepärane rostbiif on seest üleni roosa ning seda küpsetatakse 125 kraadi juures kuni liha sisetemperatuur on 55-60 kraadi. Sellisel juhul on liha kaalukadu väiksem.

Inglisepärane rostbiif on keskelt roosa, aga ümber on hallikaspruun rant ning seda küpsetatakse 175 kraadi juures kuni liha sisetemperatuur on 55-60 kraadi.





Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.