pühapäev, 18. jaanuar 2015

Kiirkursus: suhkur ja süsivesikud


Tore pilt ühest hiljutisest rootsi ajalehe LCHF-teemalisest nädalalõpulisast - selline lihtne ja kogenud LCHF-inimeste jaoks vana tõde väärib tõlget siiski ka eesti keelde - ehk on mõnel algajal sellest abi :)

Kiirkursus LCHF-iga alustajale! Nii toimivad süsivesikud:
  • Süsivesikud ei ole meie keha jaoks hädavajalikud, aga nad annavad energiat ja sisaldavad teatud toitaineid.
  • Kõik süsivesikud muutuvad kehas suhkruks. Seega me ei pea ettevaatlikud olema mitte ainult nähtava suhkruga, vaid ka jahu, kartuli, makaronide, riisi, leiva, hommikusöögihelveste, pudru ja täisteratoodetega.
100 g puhast suhkrut                                    30 suhkrutükki
100 g O'boy kakaopulbrit                             30 suhkrutükki
100 g täisteramakarone                                28 suhkrutükki
100 g rukkijahust hommikusöögihelbeid     27 suhkrutükki
100 g kaerahelbeid                                       25 suhkrutükki
100 g täisteraleiba                                        20 suhkrutükki
100 g kartulit                                                6 suhkrutükki
100 g õuna                                                    4 suhkrutükki

(NB! Kes nüüd väga täpselt arvutama hakkab, siis kindlasti saab norida ja väärtused tulevad komakohtadega veidi teised numbrid, aga üldpilt on üsnagi ehmatav - kui paljud inimesed peavad endiselt kaerahelbeputru maailma kõige tervislikumaks toiduks!)


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar