neljapäev, 29. jaanuar 2015

Süsivesikutest, valkudest, rasvadest ja kaloritest



Ütlen kohe ära, et mulle absoluutselt ei meeldi toidu kaalumine, arvestamine ega matemaatiline toitumine J Sellepärast ma LCHF-i fänn olengi, et ma saan olla normaalse kaaluga ilma oma söömise pärast stressamata, ilma kõhutühjust tundmata, ilma igasuguse paanikata iga oma suutäie pärast.

Võtsin ju hiljuti kaalus veel veidi alla ning kuigi hetkel tundub, et kaalulangus on nüüdseks seisma jäänud, olen siiski praegu oma viimase 12 aasta madalaimas kaalus. Nii et võin oma tänase kaalunumbriga täiesti rahule jääda. Kuna mulle omale tundub, et söön ju tegelikult tohutult palju ja rõõmustan selle üle, et nii suure söömise juures kaal korras on ja võib-olla isegi langeb paarsada grammi mitme nädala peale - siis tekkis minus ikkagi uudishimu, et huvitav, kui palju ma siis täpselt söön – mõõdetuna kalorites, valkudes, rasvades, süsivesikutes.

Võtsin täna üle hulga aja lahti oma konto lehel tap.nutridata.ee ja sisestasin sinna vahelduseks oma tänase päeva söögid. Appi, kui tüütu on iga oma suutäie üle arvestust pidada – tunnen tõsiselt kaasa inimestele, kes aastaid igapäevaselt oma toitu kaaluvad, arvestavad ja üles tähendavad ning sellist enesekontrolli peavad kogu aeg rakendama! Mina nii ei suudaks.

Kes nutridatat kasutada soovib, siis iseenesest on see hea programm – kui oskad vaid sealseid täistera-rasvavaba stiili toitumissoovitusi ignoreerida J Kõigepealt tuleb sinna omale kasutaja teha ja siis võib põhimõtteliselt ka ise oma toiduaineid ja retsepte sinna sisestada – kui vaid viitsimist on.

Minu päevaseks soovituslikuks energiakoguseks pakub nutridata 1892 kcal – praeguses kaalus püsimiseks. Selleks, et kaalus alla võtta, peaksin veel ca 300-500 kcal sellest vähem sööma. Aga ennäe, tegelikkuses sõin täna 2630 kcal hoopiski. Ja täpselt samas vaimus olen söönud juba paar kuud, ka sel ajal, mil ma oma viimased 5-6 kilo kaalust alla võtsin. Mulle tundub, et väga vähe süsivesikuid ja palju rasva süües toimib keha kaloripõletus veidi teisiti kui mainstream süsivesikupõhisel toitumisel. 

Ja tõsi ta on - LCHF-i ei huvitagi nii väga kalorid. Tavaline LCHF toitumissoovitus on antud hoopis protsentides: kuni 5% süsivesikuid, 15% valku ja 80% rasva. Sellele soovitusele vastan oma tänase menüüga kenasti: 2,14% süsivesikuid, 14,9% valku ja 83% rasva.

Veel üks Rootsist pärit LCHF-toitumissoovitus grammides: söö kuni 20 g süsivesikuid, valku grammides see number, mis on sinu soovkaal kilogrammides (nt 70 g valku) ja rasva grammides topelt nii palju kui valku (nt 140 g rasva). Sellele valemile minu tänane menüü kahjuks nii hästi ei vasta: grammides oli mul süsivesikuid küll kenasti vaid 14,2 g, aga valku sõin siiski üle: koguni 98,8 g ja rasva samuti väga palju: 245 g. Eks siin see tera olegi – kui ma nüüd oma valgukoguseid ka veidi vähendaksin, küll siis kaal langeks veel edasi, saaks oma viimasest kümnest ilukilost ka lahti.

Samas ma ei taha üldse väga tugevalt pingutada ega stressata. Ma olen juba täna oma viimase 12 aasta madalaimas kaalus, ma võin süüa nii palju kui tahan, st kuni kõht täis saab, ilma et mu kaal sellest tõuseks. See on suur asi – stressivaba mugav kaalunumber.

Seega ma ei hakka end kindlasti toidukoguste piiramisega stressi viima.




Mida ma siis täna sõin?

Hommikusöök:



Rasvakohv (must kange kohv, või, kookosrasv – kõik vahustatud ja veidi kaneeli peale raputatud)
Pardiburger (2 keto-pannkooki, mille vahele läks üks praemuna ja ca 100 g pardiliha tükke, 1 tl hellmanns majoneesi ja 1 tl rimi ökoloogilist tacokastet)
Avokaado

Lõuna/õhtusöök:



Rasvakohv (must kange kohv, või, kookosrasv – kõik vahustatud ja veidi kaneeli peale raputatud)
Suur taldrikutäis tiigerkrevette (praetud oliivõlis koos purustatud küüslaugu ja purustatud punase tšillipipra kaunaga, peale soola ja musta pipart)
Veidi värsket hapukapsast



1 kommentaar:

  1. Pole kuskilt näha, et on vaja veel kümnest ilukilost vabaneda, kena ja sale noor naine :)

    VastaKustuta