esmaspäev, 27. aprill 2015

Tavaline toitumine vs LCHF

Mõni asjatundmatu võib arvata, et LCHF on hirmus üksluine, igav ja toitainevaene toitumine ning et usinalt toitumispüramiidi järgides toitumine on siiski palju "mitmekesisem ja tervislikum".

Toon ühe lihtsa puust ja punaseks näite kahest üsna samasugusest õhtusöögist (pildid on internetist võetud).

Esimene pilt: MITTE-LCHF, tavaline taldrikureegli õhtusöök:

türgi oad, sidrun, grillitud lõhe, riis, maitseroheline

TEINE PILT: LCHF, tavaline süsivesikuvaene õhtusöök:

türgi oad, suvikõrvits, paprika, riivitud sidrunikoor, grillitud lõhe, rasvane kaste (ilmselt hapukoor+majonees või nt hollandi kaste), till

Milles seisneb erinevus?
Mõlemad söövad pool taldrikutäit köögivilju - jah.
Mõlemad söövad paraja tüki lõhet - jah.
Toidupüramiidi järgija sööb riisi.
LCHF-i järgija sööb riisi asemel rasvast kastet.

Rasvane kaste hoiab pikalt täiskõhutunnet ning väldib seega ülesöömist, aitab kaalu langetada.

Riis sobib neile, kellel pole kunagi ülekaalu ega ülesöömisega probleeme olnud. Neile, kes ilma igasuguse pingutuseta niisamagi saledad ja terved on.

Inimestele, kes ei ole oma kehakaaluga rahul, sobib paremini alumine õhtusöök :) 

Riisi söönud inimene, kes on kaaluga kimpus, läheb ilmselt õhtul veel korra külmkapi kallale ja püüab sealt mingit näksi leida, püüdlikumad võtavad banaani või jogurti, pohh-suhtumisega teevad võileiva või otsivad šokolaadivarud üles.

Rasvast kastet õhtusöögi kõrvale söönud inimene ilmselt enne hommikusööki uuesti toidu peale ei mõtle, temal on kõht täis.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar