laupäev, 11. aprill 2015

Mis on rasvapaast?

Rasvapaast on kiire moodus, kuidas keha paari päevaga ketoosi viia. Tõlgin Martina blogist (Martina Johansson on erialalt biokeemik, ta on kirjutanud mitmeid LCHF-raamatuid ning ta on suur keto-fänn).



Rasvapaast on täpselt nagu nimigi ütleb: rasvaga paastumine! See võib esialgu veidi keeruline tunduda, eriti siis, kui LCHF-mõtteviis on sinu jaoks veel uus, aga kes soovib rasvapaastu proovida, peaks julgema kõik mängu panna ning uskuma, et asi toimib, muidu võid kergesti ebaõnnestuda.

Alusta hommikut praetud munadega, millele paned võid peale. Seejärel oota, kuni sul jälle nälg tekib ning ära söö midagi enne, kui tõesti nälga tunned. Proovi rasvakohvi/-teed, st segad blenderi/saumiksriga omavahel kohvi/tee, või ja kookosrasva. See maitseb nagu koorekohv ning ei ole üldsegi mitte ebameeldiv, nagu nime järgi võiks arvata. Katseta kogustega, osadele meeldib see 1 tl võiga, osadele 3 supilusikatäie võiga!

Paljud söövad rasvapaastu ajal ka vahukoort, hapukoort ja teisi rasvaseid piimatooteid ning see sobib ka. Kõik, mis sisaldab palju rasva, on hea - peaasi, et loed poes pakendilt infot ja vaatad energiasisaldused üle.

Söö tühja kõhu peale rasva ning kui teed trenni, siis tee seda samuti tühja kõhuga. See on kiire moodus keha ketoosi viimiseks! Pikem kirjeldus ketoosi mineku kohta on Martina raamatus "Rasvaga õnnistatud" (pikem tõlkeartikkel samal teemal SIIN)


Lühike kokkuvõte:
* Ketoosi saab saavutada süües LCHF-i järgi, rasvapaastuga, lihtsalt paastuga või treeninguga.
* Rasvapaastu ajal võib süüa rasvaseid piimatooteid, need ei ole keelatud.
* Rasvapaastu võib teha ilma piimatoodeteta, piimatooted ei ole kohustuslikud.
* Paastumise ajal (kui sa ei söö, vaid ootad näljatunnet) on lubatud AINULT nullkalorsusega joogid nagu vesi, kohv, tee.
* Kui treenid end ketoosi, siis söö peale trenni rasva, mitte valku.
* Loe poes toiduainete pakenditelt toitainesisaldusi.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar