pühapäev, 5. jaanuar 2014

Munapiim ja munalatte :)

Kuna tavaline piim sisaldab 100 g kohta 5 g süsivesikuid ja vahukoor 3 g süsivesikuid, siis tõsine lchf-kaalulangetaja omale just väga palju lattesid ega koorekohve päevas lubada ei saa, kui soovib süsivesikud madalal hoida või suurema osa oma süsivesikutest köögiviljadest võtta.

Olin juba ammu Rootsi blogidest ja foorumitest lugenud munapiima kohta, aga see tundus ikka liiga hull - ka minu jaoks, kes ma ammu juba rasvakohvi ilma silma pilgutamata joon. Täna mõtlesin, et mis seal ikka, proovin lõpuks ära! Sest rasvakohvi ma päevas üle ühe tassi ei jaksa juua. Ja tõepoolest, see munalatte ei ole sugugi hull. Kui selline mulle kohvikus ette oleks toodud, ei oleks ma mingit vahet tavalise lattega ilmselt märganud. Aga eks igaüks võib ise järele proovida.

Retsept on selline:
25 g sulatatud võid või kookosrasva (ma tegin seekord võiga)
1 keskmise suurusega muna
1,5 dl keevat vett (ma panen järgmine kord 1 dl)
soovi korral maitseaineid (kaneeli, vanillikauna-kraabet, piparkoogimaitseainet, kakaod, kardemoni vms)

1. Pane vesi keema.
2. Sulata või, lase võil veidi jahtuda.
3. Pane kõrgesse nõusse muna, maitseained ja veidi jahtunud sulavõi, lase saumiksriga läbi.
4. Jätka tööd saumiksriga, samal ajal vala peale keev vesi.
5. Munapiim on valmis, naudi koos kohviga!

munapiim
 
munalatte (kaneeli ja vanillitükke on pinnal näha)
 


1 kommentaar:

  1. Kasutan terve muna asemel üksnes munakollast ja võid ette sulatada ei viitsi. Suurde kruusi võitükk, saumikseriga uhades vähehaaval kuum vesi/kohv/tee vms peale ja munakollane plumpsti ka hulka kusagil vahepeal. Sulamata või emulgeerub veega hästi ja annab piimamaitset ja mahedust peaaegu ilma munatagi. Munavalge panen omleti sisse - ega see valgunorm ka lõputu ole ja mis teda joogi sisse raisata, kus ma selle puudumist pahaks panna ei oskagi.

    VastaKustuta