pühapäev, 18. mai 2014

Eksperdid soovitavad: Söö rohkem ja põleta rasva

Tõlgin kokkuvõtlikult artikli Rootsi Expressenist:
http://www.expressen.se/halsa/experterna-tipsar-at-mer-och-brann-ditt-fett/

Martina Johansson lõpetas suhkru söömise ning hakkas hoopis rasva sööma. Nüüd tunneb ta end suurepäraselt. Foto: Karin Grip

Sul on kõht täis, tuju hea ja pakatad energiast – ning ometi kaovad su soovimatud sangakesed. Kuidas küll? Tee trenni ja söö julgelt rasva.

Niimoodi annad kehale märku, et rasva on sisse tulnud, nii et rasva võib põletada, ütleb Martina Johansson, raamatu „Rasvaga õnnistatud“ autor.



29-aastane Martina Johansson Göteborgist, endine biotehnika uurija, kasutas varem oma energiataseme tõstmiseks suhkrut, see aga andis hoopis vastupidise tulemuse. Kui ta suhkru oma menüüst välja jättis, tuli ka jõud tagasi.

Peale LCHF-i avastamist hakkas Martina Johansson ka trenni tegema, milleks tal siis jaksu ei olnud, kui tema energiaallikaks oli suhkur.

Ära karda rasva
Möödunud aastal ilmus Martina raamat „Rasvaga õnnistatud! Tugev, terve ja ilus rasvarikka toitumisega“.

„Nii füüsiline jõud kui rasvapõletus paranevad märkimisväärselt süsivesikuvaese toitumisega, ning ei ole absoluutselt mingit põhjust rasva karta“.

„Kui teha tühja kõhu peale rasket jõutrenni või intervalltrenni, siis läheb rasvapõletus veel eriti korralikult käima,“ räägib Martina Johansson.

„Lisaks vabaneb veel mitmeid muid olulisi rasva põletavaid hormoone, nagu näiteks kasvuhormoon ja testosteroon. Kui peale treeningut julgelt rasva sööd, annad kehale märku, et rasva on sisse tulnud, nii et keha võib rasva põletama hakata.

Kuldreegel

Olga Rönnberg, personaaltreener ja tervisenõustaja, ütleb, et suurim viga, mille inimesed teevad, on see, et nad söövad liiga vähe, mitte liiga palju. Aga on mõned kuldreeglid, millele tuleks mõelda.

„Söö siis, kui sul on kõht tühi, mitte siis, kui sul on igav. Ning ära karda rasva, aga sellega pole ka liialdada vaja. Rasv on hea.

Martina Johanssoni soovitused
  • Liha
  • Kala
  • Munad
  • Maa peal kasvavad köögiviljad koos lisatud rasvaga, näiteks või, oliivõli või kookosrasv.
  • Süües rasvarikast toitu, saab sinu peamiseks energiaallikaks rasv, mistõttu sa ka põletad rasva ööpäev läbi. Kui aga sööd süsivesikuid, siis tõstad omal pidevalt rasva ladestava hormooni insuliin taset, mida aga rasvarikkal dieedil täielikult välditakse. Seepärast läheb kaalulangetamine palju kiiremini, kui seda ei katkesta pidevad insuliinivood.
  • Ära tarbi igapäevaselt LCHF-küpsetisi ega jahusid, puuvilju ega piimatooteid (hapukoor, vahukoor, jogurt), söö neid vaid pidupäevaks või vahel harva.
  • Nende lihtsate põhimõtete järgimisel võtad kiiresti ja ilma näljata kaalus alla.

Põleta rasva enne hommikusööki
Sa põletad 30-50 % rohkem rasva, kui treenid tühja kõhuga.

Võtta enne trenniminekut klaas vett. Treeni sobivas tempos ja söö peale trenni korralik hommikusöök.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar