1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

neljapäev, 28. november 2013

Sten Sture Skaldeman

 
Täna tutvustan teile suurt Rootsi LCHF-liikumise aktivisti Sten Sture Skaldemani. Olles ise oma kaalu 140 kilolt 80 kilole langetanud (ja juba aastaid selles kaalus püsinud), on ta teema kohta palju raamatuid kirjutanud. Võib öelda, et võrreldes praegusega oli rasvane toit sel ajal Rootsis tunduvalt vastuolulisem, kui Skaldeman sellest rääkima hakkas.

Viimastel aastatel on ta pühendanud enamuse oma ajast inimeste nõustamisele, kes soovivad oma kaalu alandada või oma tervist süsivesikuvaese toitumisega parandada. Seega Skaldeman teab, millest ta räägib ja tema kokkuvõte LCHF-i mõjudest on päris huvitav. See on muidugi vaid ühe inimese kogemus teiste ravimisest sellise toitumisega, aga ei ole just palju inimesi, kellel sellest vallast nii pikaajalisi kogemusi oleks kui temal.

Siin on Skaldemani kommentaar LCHF-i kohta:

Ma olen propageerinud sellist toitumist alates kevadest 2002. Nende aastate jooksul olen olnud kontaktis üle 12 000 inimesega. Enamus neist on olnud suures ülekaalus ja paljud neist on olnud tõsiselt haiged. Tänaseks on vähemalt pooled haigetest täiesti tervenenud ja ülejäänud tõsiselt paranenud. Paljud minu õpilastest on saanud tõsiselt haigetest säravateks tervislikkuse näideteks. Suurimat edu olen saavutanud diabeedi ja soolehaigustega. Saan ka palju positiivset tagasisidet inimestelt, kes on kannatanud migreeni, psoriaasi, lastetuse, erinevat tüüpi valude jms käes. Tavaline tähelepanek on see, et inimesed saavad lõpetada kortisooniravi ja see näib tervenemist lihtsustavat.

Nii palju kui ma tean, ei ole keegi minu õpilastest veel ära surnud. See on üsnagi märkimisväärne, kuna paljud olid vanad, haiged ja ülekaalused, kui nad selle toitumisega algust tegid. Selles, et loomulik toit annab pikema eluea ja kõrgema elukvaliteedi, ei ole mingit kahtlust.

Kaalulangetamine ei ole tegelikult olnud sama edukas kui tervise parandamine. Kõik mehed, kellega olen otsekontaktis olnud, on tõsiselt kaalu kaotanud. Kolmkümmend kilo on tavaline number, osad on võtnud alla ka 70 kg. Kolm naist neljast on saavutanud märkimisväärse kaalulanguse, umbes 15 kg. Mõned üksikud on alla võtnud 50 kg. See veerand naistest, kellel pole õnnestunud kaalus alla võtta, on tavaliselt alguses 4-5 kg kaotanud ja siis sellele kaalule püsima jäänud. Kõige tavalisemaks põhjuseks on nende puhul see olnud, et nad on oma toitumise liiga liberaalseks muutnud. On ka väike osa naisi, kes sellele toitumisele tavapärasel viisil ei reageeri. Aga enamus juhtudele leidub lahendus, kui neile põhjalik inventuur teha. Kahjuks ei ole mul seda just väga tihti võimalik teha.

Ma võin julgelt öelda, et suuremat osa tänapäeva heaoluhaigustest saab lühiajaliselt selle toitumisega ravida. Tervet hulka autoagressiivseid haigusi saab sellega ravida. Seetõttu on sobilik eeldada, et peamiseks heaoluhaiguste põhjuseks on vale toitumine.

Minu kogemused ühtivad hästi sellega, mida poola arst Jan Kwasniewski raporteerib. Tema on inimesi 30-40 aastat loomuliku toiduga ravinud, nii et ta teab. Toitumise ja tervise kohta on tegelikult väga palju teadmisi, aga kahjuks on need teadmised peavoolu teadusele tundmatud.

Sten Sture
 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.