kolmapäev, 30. aprill 2014

Jooksmise vahekokkuvõte

tossud ribadeks joostud :)

Olen oma jooksuprogrammiga poole peale jõudnud, sestap arvasin, et oleks aeg teha väike vahekokkuvõte.

Täna algas siis minu 13-nädalase jooksuprogrammi 7. nädal ja jooksin ligikaudu 5 kilomeetrise distantsi, mis koosnes neljast 10-minutilisest jooksutsüklist, mille vahel olid 1-minutilised kõnnipausid. 

Kokkuvõtlikult võin öelda, et joosta mulle väga meeldib. Kui jooksmisega alustasin, oli veel varakevad ja ilmad väga muutlikud, mõned korrad sain joosta lumistel tänavatel, teinekord vihmasajus üle lompidegi hüpata. Aga alguses oli ka halva ilmaga täiesti normaalne joosta, kuna jooksud olid siis veel nii lühikesed, umbes nii, et vaheldumisi 1 minut jooksu ja 2 minutit kõndi. Kogu selle Learn to Run 10K jooksuprogrammi mõte ongi selles, et peale igat jooksu jääks jooksjale tunne, et vabalt jõuaks ja tahaks veel joosta. See tunne toobki sind järgmisel korral jälle rõõmsalt rajale tagasi. 

Praeguseks on mu jooksud juba pikemad ja õnneks ka ilmad ilusad. Jooksmas käin hommikuti, enne hommikusööki. Ma ei ole seetõttu, et ma eriti palju süsikaid ei söö või et ma hommikul enne jooksu midagi ei söö (viimane toidukord enne jooksu jääb eelmisesse õhtusse umbes kell 6), küll kordagi tundnud, et ma joosta ei jaksaks. Väga hästi jaksan ja just nimelt alalti peale jooksu jääbki see tunne, et vabalt võiks veel rohkem joosta.

Ma jooksen muidugi ülimalt aeglases tempos - ma ei aja kiirust taga, vaid püüan pigem pulssi sobivas vahemikus hoida, mistõttu tulebki joosta piisavalt aeglaselt ja vahel on tunne, et ei tea, kummas suunas ma üldse jooksen, kas edasi või tagasi :) 

Kummalisel kombel on ka minu alles sügisel ostetud ja talv läbi kapis seisnud uued jooksutossud juba ribadeks joostud. Natuke olen isegi uhke selle üle, et vaat kus jooksin omal alles tossud ribadeks, aga tõenäoliselt sai lihtsalt vale mudel valitud. Eks tuleb järgmised tossud hoolikamalt valida. Aga tahaks ikka jälle roosasid :)

Näiteks sellised meeldivad :)

Mis minu kehakaalu puutub, siis see püsib juba mitmeid kuid stabiilsena ehk kõigub kuu lõikes paar-kolm kilo siia-sinna, sõltuvalt siis sellest, kui ranget või liberaalset LCHF-toitumist ma parasjagu teinud olen ja kui suured on olnud mu LCHF-toidu kogused. Ega ma sellepärast ei põe ka, et kaal juba pikemalt täpselt samas vahemikus püsib, põhiline ülekaal on ju maha võetud ja need viimased ilukilod nõuaks ilmselt suuremat pühendumust, kui ma praegu viitsiksin. Õnn on see, et isegi üsnagi liberaalse LCHF-toitumise juures ei ole suuremaid kaalukatastroofe karta. Või nagu ütles üks rootslanna, et LCHF-toitumise juures ei pea sa kogu aeg megalt motiveeritud olema. Võib ka lihtsalt kulgeda ja head-paremat LCHF-toitu süüa ning mingeid kaalukatastroofe pole karta. Hulluks läheb asi siis, kui käsi suhkru ja nisujahu järele tõuseb, aga see õnneks jätab vähemalt mind külmaks.

Tahtsin veel kirjutada spordi ja kaalulanguse seosest. Väga ilusa slaidi tõi oma Facebooki lehel välja arstitudeng Kris Gunnars, kes peab kuulsat low-carb terviseblogi Authority Nutrition


Väike tõlge ka:
Peamised talje vähendamise strateegiad:
Toitumine
Õige toitumine
Jõutreening 3x nädalas
Kardio - kui tahad
356 paberlennuki voltimine
Toidulisandid

Ma olen selle slaidiga väga nõus. Jah, ma küll täiega naudin oma jooksmist - mõelda vaid, kevadel ilusa ilmaga männimetsa all, hommikul, kui päike paistab, linnud laulavad ja tunned, kuidas jaksad iga päevaga järjest rohkem joosta! Aga ma ei loo omale illusiooni, et ma ainult tänu sellele väiksele jooksule nüüd hulgim kilosid alla hakkaksin võtma, sest enamasti kaasneb kardio ehk võhmatrenniga ikka veidi suurem isu ja kui just tahtejõuga ennast päris kinni ei hoia, siis sööd ju selle ikka tasa.

Küll aga aitab igasugune treening mõtte värske ja meeleolu positiivse hoida. Ja tänu sellisele värskele vaimule jääb võib-olla nii mõnigi kord see liigne amps söömata või tuleb mõni hea ideegi. Ma ei ütle, et trenni pole mõtet teha. Trenni on ikka mõtet teha, aga trennist ei ole minu arvates mõtet erilist kaalulangust oodata. Kes kaalulangust ootab, see peaks ikka kõigepealt oma toitumise korda tegema.









3 kommentaari:

  1. kirjutan ka roosale alla - mul peab ka kõik kasvõi natuke roosa olema

    VastaKustuta
  2. Kaalulangust trenniga võib-olla tõesti ei tasu loota, kuid ilusama kehakuju saab küll :) See just oluline nö nende viimaste kilode kaotamise puhul.
    Järgmisi jooksutosse soovitan ostma minna Jooksueksperti või mujale, kus saab ka sobivustesti teha.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Jah, jõutreening annab tõesti ilusama kehakuju. Jooksu puhul jään siiski enda juurde, et see annab vaid võhma juurde ja teeb tuju rõõmsamaks ;)

      Tossude sobivustesti pean vist tõesti tegema.

      Kustuta