pühapäev, 8. detsember 2013

Marjad ja pähklid?

Artikkel Anna Hallénilt: http://www.annahallen.se/bar-och-notter
 
 
 
Niisiis, kui palju marju ja pähkleid võid oma LCHF-i raames süüa? Jah, aga kui pikk on nöör?
Paljud kliendid minu LCHF-kaalulangetusgruppidest söövad iga päev marju ja pähkleid ja võtavad kaalus alla. Paljud minu gruppide liikmed võivad vaevu laupäevalgi omale marju lubada, kuna nende kaalulangus peatub siis koheselt.
Tundub, et see sõltub paljudest erinevatest asjadest.
1.      See tekitab suuremat söömist päeva ülejäänud osas.
2.      Süsivesikuid saab liiga palju ja see tekitab osade jaoks liiga suure insuliinivoo.
3.      Paljud teevad tugevalt trenni ja nemad kasutavad need süsivesikud efektiivselt ära ning see ei tee neile mingit kahju.
4.      Mõned taluvad süsivesikuid paremini. Parem insuliinitaluvus?
5.      Osadel on suur/väike süsivesikute varu (glükogeenivaru). Seda siis kas loomulikult või tänu suurenenud lihasmassile.
Kuna ma töötan palju gruppidega, siis ma annan tavaliselt üldisi nõuandeid, mida me hiljem iga inimese jaoks vastavalt vajadusele kohandame.
Kui sul tekivad kergesti isud, siis jäta marjad täiesti ära.
Kui otsustad marju süüa, siis ½ dl päevas on paljude jaoks sobiv kogus.
Igapäevaselt marjade ja vahukoore söömine põhjustab enamusel kaaluseisakut.
Kui talud, siis söö iga päev 1 dl pähkleid (see on umbes 43 grammi).
Kui see tekitab sul suurenenud isu, siis jäta need ära.
Metspähklites on kõige vähem süsivesikuid.
Mandlites on kõige rohkem magneesiumit.
Pane tähele, et india pähklid on paljude jaoks liiga maitsvad :)
Ja kõige olulisem: maapähklid ei ole pähklid!!! Need on kaunviljad.
(Ka mandel ei ole pähkel, aga see on igatahes kasulik).
Kogu toit, mida sa näksid siis, kui sa ei ole näljane, on keha jaoks alati liiast. See peatab väga efektiivselt soovitud kaalulanguse. Ei oma mingit tähtsust, kas see on lubatud või kasulik, sest kui sööd siis, kui sa tegelikult näljane ei ole, on seda liiga palju.
Kuidas söön mina? Marjad on mulle magustoiduks. Ma söön neid umbes kord kahe kuu jooksul. Pähklid on minu hommikusöögi osaks nendel päevadel, kui ma ei jõua oma häid pannkooke teha. Pähkleid söön umbes kaks korda nädalas. Pähklid on minu jaoks ka olulised siis, kui ma väga palju trenni teen. Tänu pähklitele pääsen krampidest. Pähklid koos juustuga on ka mu päästjaks reisidel.
Kuidas sööd sina? Või õigemini: kuidas sa peaksid sööma, et saaksid oma kaalulanguse ilma krampideta toimima panna?
 


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar