pühapäev, 1. detsember 2013

Miks me sööme rohkem kui vaja?

Artikkel Anna Hallénilt:

Miks me ei suuda oma keha signaale kuulata? Kas meie kehad ei toimi enam? Nojah, meie kehad toimivad täiesti suurepäraselt. Aga meie signaalid on loodud selleks, et raskeid aegu üle elada. Aegu, kui puudu on nii energiatoidust kui toitaine-toidust. Meie signaalid on loodud selleks, et me võtaksime natuke kaalus juurde.

Nüüd ma lihtsustan asja kõvasti.

Toitaine-toit on valk ja rasv. Kui me neid piisavalt oleme saanud, siis tunneme küllastust. Meil ei ole vaja toitaineid rohkem kui neid vajame. Toitainetest ehitab keha üles kõik, mis vaja. Hoiab töös kõiki süsteeme, et me end hästi saaksime tunda. Parandab ja uuendab.
 
Energiatoit on süsivesikud. Aju toitub ainult süsivesikutest (see tähendab glükoosist ja ketoonidest, aga me ei võta seda teemat praegu üles) ning seepärast ei ole nendele mingit küllastustunnet. Me peaksime neid sööma nii palju kui vaid mahub. Kuni kõht on täis. Me talletame glükoosi maksas (aju varud) ja oma lihastes (et me saaksime tiigri eest ära joosta). Kui meil peaks olema üksikutel juhtudel õnne leida liiga palju süsivesikuid, siis on keha piisavalt nutikas ja tubli, et muudab need liigsed süsivesikud rasvaks ja jätab need tagavaraks.

Magusad süsivesikud lisaks ka blokeerivad meie küllastustunde, et me tõesti saaksime kõik ära süüa. (Puuviljad on siinkohal suurepäraseks näiteks. Need vähendavad meie küllastustunnet ja suurendavad nälga. Puuviljasuhkur on jällegi see, millest keha kõige kergemini rasva suudab toota, et seda päästerõngana meie kõhu ümber talletada).
 
Ellujäämise ajal oli see suurepäraseks süsteemiks. Tänapäeval on see katastroof.

Mõelda, et süsivesikutel ei ole küllastustunde stopp-signaali, et nad lausa blokeerivad teiste toidugruppide küllastustunnet (valgu ja rasva). Ning et praegusel ajal on meil ju piiramatus koguses süsivesikuid käepärast. Toiduaineamet ju tõsimeeli lausa soovitab meil ülemäära süsivesikuid süüa!!!

Seetõttu on nii, et kõik inimesed, kellel on hea ellujäämissüsteem, hakkavad üle sööma ja lisakilosid koguma, suurendades seeläbi oma ohtu haigestuda diabeeti ja südame-veresoonkonna haigustesse.
 
Kahjuks peame me kompenseerima tänapäevase toidu kättesaadavuse ja oma signaalid KAINE MÕISTUSE abil. Nüüd peame sööma teadlikult. Suurepärane on see, et kui otsustad loobuda nendest süsivesikutest, mida siis olemas ei olnud, kui meie signaalid välja arenesid, siis võid tegelikult oma signaale edasi kuulata. Sellisel juhul need signaalid toimivad.

Nii et valik on sinu: söö, mida tahad, aga mõistusega (kui seda suudad, siis oled sale ja terve ja sinu kõht on korras) ja lõpeta toidukord siis, kui oled otsustanud.

Või juhul kui tunned, et see ei toimi – mingil põhjusel sa sööd üle, kaal on kaugel soovitust, oled pärastlõunati uimane ja sul pole energiat, kõht pole korras, valud teevad häda …

Sel juhul eemalda oma menüüst kõik, mille jaoks keha loodud ei ole! Jäta ära jahutoidud nagu pasta ja võileivad. Jäta ära suhkur, kommid, koogid, küpsised, näkileib, finncrisp ja riisigaletid.

Millega saad hakkama sina? Mis on sinu valik. Mõlemad vastused on õiged, kui teed vaid valiku, millega elada suudad. Sina valid, mida tahad süüa, mitte keegi teine!

 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar