kolmapäev, 18. detsember 2013

Odav söök, mis on hea ja tervislik!



Tõlgin Anna Halléni artikli: http://www.annahallen.se/billig-bra-mat
 
 

Kas sellist on üldse olemas? Jah, muidugi on.

Meie keha peab saama valku ja tavaliselt on just valgurikkad toiduained kallid. Varem täitsime ju oma kõhtu hunnikute viisi odavate makaronide ja võileibadega.

Munad on hea ja odav alternatiiv. Ning munadest ei pea ju tegema ainult omletti ja keedetud/praetud mune. Saab ka teha ilma põhjata pirukatäidiseid ja erinevate köögiviljadega munahüüvet (kasuta näiteks külmutatud woki köögivilju). Võid teha ka pannkooke, seemneleiba ja erinevaid munasalateid. Munad on ka üheks kõige kasulikumaks valikuks üldse. Ja see on ju suurepärane! Munatoite annab lõputult varieerida.

Praetud munad vorsti või praetud seasingiga. Sellised lihatooted on tavaliselt hea hinnaga ning neid ei pea olema suures koguses. Piisab natukesest, et need hea maitse annaksid. 5 praetud muna ja üks vorstike. Seevastu on vorst muidugi tervise seisukohast halvem valik kui puhas liha.

Siiski on ju saadaval palju häid ja odavaid vorstikesi, mille lihasisaldus on vähemalt 70%. Nii tavalisi grillvorste kui ka maitsestatud vorste. Söö neid koos Cole-Slaw salatiga (riivitud valge kapsas, sibul, majonees) või tee mõnus vorstiomlett. Või praetud muna ja praetud vorstiviilud. Või tee vorsti-pajaroog paprikast, tomatipüreest/purustatud tomatist, koorest, sibulast ja seentest.

Keedetud munad majoneesiga, võiga, heeringaga, tomatikastmes makrelli/skumbriaga või tuunikalaga. Kaks viimast alternatiivi ei pruugi alati kõige odavamad olla, aga on hea, kui kodus on kiirtoitu ning konservpurgid säilivad ju kaua. Neid on lihtne kiiresti söögiks teha.

Vormitoidud. Eilsed jäägid ja pakk külmutatud woki-köögivilju. Klopi teises kausis lahti muna koos koore ja maitseainetega ja vala peale. Osta kõige odavamat juustu, viiluta mõned viilakad vormiroale peale ja pane ahju.

Osta neid köögivilju, mis parasjagu kõige odavamad on. Selle juures on veel hea see, et sel juhul on need hooajalised ja kõige kasulikumad! Suures pakis külmutatud köögiviljad on samuti tavaliselt hea hinnaga.

Ka on suures pakis külmutatud kanafileed, hakkliha ja sink tavaliselt hea hinnaga. Jaga portsjoniteks ja pane sügavkülma.

Hakkliha, eriti just seahakkliha, on tihti soodsa hinnaga. Ilma saiata tacod, hakklihakaste koos hakitud kurgi ja paprikaga. Hakklihakotletid või pikkpoiss. Serveeri valgest kapsast salati või lillkapsapüreega. Tavaline valge peakapsas on alati odav. Ja maitseb ülimalt hästi just praetult. Lisaks on see ka üks kõige tervislikumaid asju, mida võid süüa.

Valgest peakapsast võib samuti püreed teha. Nii tuleb see tunduvalt odavam kui lillkapsast tehtuna. Retsept on sama: lõika kapsas ribadeks, keeda pehmeks ja tee püreeks, lisa vahukoort, võid ja maitseaineid.

Makrell/skumbria tomatikastmes on väga hea kala, milles on palju Omega-3. Sobib hästi koos keedumunaga. Lisaks on see väga hea omletitäidis.

Siiski lisandub toitudele vahukoor, hapukoor ja või. Nende hinnaga kahjuks mängida ei saa.

Joo tavalist kraanivett. Paljudele meeldib vesi ka kurgi- või apelsinitükkidega.

Kui raha ei jätku, võib igapäevased pähklid asendada magneesiumi ja seleeni toidulisandiga. Muidu oleks hea süüa iga päev peotäis mandleid ja 3-4 parapähklit, nii saab sinu keha kätte kõik vajaliku.

Paljud ütlevad, on nii tüütu, kui kogu aeg on sama toit. Kummalisel kombel ei kehtinud see nende puhul siis, kui nad iga päev makarone ja võileibu sõid:)

 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar