1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

reede, 28. veebruar 2014

Šveitsipärased lihapallid

Kaaskaalulangetajad ajasid mulle kangesti lihapallide isu peale (aitäh idee eest :), nii et astusin täna otsustaval sammul Selverisse, et teen oma reede õhtu lihtsaks, ostan aga poest lihapallid ja kastme ja ongi tänase õhtusöögiga korras.

Ma pole ammu lihapalle söönud ja vaatan ju, et rootslastest lchf-inimesed söövad tihti poe lihapalle, mis seal ikka nii hullu olla saab. Vanasti maitsesid mulle kõiksugu Rakvere lihapallid, nii toorjuustu täidisega kui ilma, eriti just need ilma. Ja mida ma näen - nendes ilma toorjuustuta lihapallides on 13 g süsivesikuid! Toorjuustuga lihapallides 10 g! No ei, jääb ära. Siis leidsin veel ühed Nõo lihatööstuse omad, milles oli üllatuslikult vaid 2 g, aga koostisainete nimekiri ei olnud just isuäratav - kartulitärklis, suhkrur, igasugu E-tähed ja väga kahvatud nägid need välja ka. Nii et Selverist tulin ma ikkagi koju värske hakklihapakiga ja asusin aga vaaritama.

Kuna mulle väga meeldib Skaldemani šveitsipärane pikkpoiss, siis kasutasin ka lihapallide juures seda retsepti, kogused on siin üsna umbkaudsed:

600 g rakvere kodust hakkliha
100-150 g riivjuustu
3 muna
100-150 g vahukoort
1 pakk krõbedaks praetud ja väikesteks tükkideks lõigatud peekonit
umbes 100 g mugulsibulat, peenestatud
Santa Maria öko-grillmaitseainet
soola, pipart

Kõik koostisosad hoolikalt läbi segada ja pallikesed veeretada. Küpsetuspaberile ja umbes 20-30 minutiks 200 kraadisesse ahju.



Kõrvale sõime suvikõrvitsaspagette ning Valio 3-juustu maitselisest toidukoorest ja riivjuustust valmistatud kastet. See punane on Rimi Eco chunky salsa.




Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.