1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

esmaspäev, 2. juuni 2014

Isegi kui kaal ei liigu, muutub kehakuju

Tõlgin artikli Andreas Eenfeldi kodulehelt. See artikkel võib paljudele neile huvi pakkuda, kelle kaal LCHF-toitumise juures hästi ei lange või kes oma kolesteroolitaseme pärast muret tunnevad. Artikkel koosneb ühest eduloost ja doktor Andreas Eenfeldti kommentaarist.


Keskeale lähenevatel naistel võib olla raske kaalu langetada – mõnikord isegi LCHF-i abil. Aga leidub palju häid näiteid.
Täna jagab meiega oma kogemusi Bitte Kempe Björkman:


„Tere!

Mõtlesin, et keegi võib minu kaaluloost inspiratsiooni saada. Mul ei ole ette näidata kaugeltki mitte nii suurt kaalulangust, nagu teistel, aga minu olukorras on ilmselt paljud. Keskealistel naistel võib olla veidi raske kaalust alla võtta, aga ma tahan näidata, et mõõnaperioodidest on võimalik võitu saada! Ning et isegi, kui kaal ei liigu paigalt, muutub keha.

Tervise mõttes olen ma saanud vabaks:
  • gastriidist (seni kaua, kuni ma lchf-toitumisega rajal püsin)
  • migreenist
  • kõhukinnisusest koos paaniliste wc-külastustega
  • norskamisest (mul oli krooniline nina limaskestade põletik)
  • kuivast nahast
  • paistes kõhust

Ning kindlasti veel midagi, mille olen juba unustanud J

Minu näidud näevad välja sellised:


Esimese tervisekontrolli tegin umbes kaheksa kuud peale lchf-toitumisega alustamist. Seejärel olen käinud kontrollis igal aastal. 2013. aastal unustati mulle APO-kvoot test teha, pidin uuesti minema verd andma, mispeale mulle helistati ja tulemusest teatati. Kahjuks unustasin selle kirja panna, aga kui see oleks kehv olnud, siis mul oleks see meeles.

Ma alustasin jaanuaris 2009 umbes 74 kilosena, 43-aastaselt. Peale seda saavutasin oma praeguse kaalu ning olen pidevalt selle juures püsinud, umbes 63-65 kilo.

Vasakpoolne pilt on tehtud umbes pool aastat enne kui julgesin LCHF-i proovida (olin suures rasvahirmus) – vabandan pildi kvaliteedi pärast. Parempoolne pilt on tehtud kuu aega tagasi.

Tervitades,
Bitte Kempe Björkman

Dr. Andreas Eenfeldti kommentaar:

Õnnitlen edu puhul!

See lugu on üsnagi tüüpiline. Enamus naisi, ka need, kes on 40. eluaasta künnise ületanud, võtavad üsna märkimisväärselt LCHF-toitumise abil kaalust alla, ilma nälga tundmata. Selliste kõhuhädade vähenemine, nagu paistes kõht ja gastriit on ka väga tavaline. Ka migreen ja norskamine on asjad, millest tänu LCHF-ile tihti vabanetakse.

Kolesteroolinäidud
Ainus, mille suhtes kellelgi võiks siinkohal vastuväiteid olla, on kolesteroolinäidud. Enne LCHF-toitumisega alustamist oli Bitte kolesterool umbes 6.

Minu kogemuse kohaselt tekib väiksel osal LCHF-toitujatel väga suur üldkolesterooli tõus – näit üle 10 esineb umbes mõnel protsendil kõigist kolesteroolitesti teinutest. Juhul kui selline kõrgenemine on toimunud, läheb see tavaliselt ajaga jälle allapoole tagasi, täpselt nagu siingi langeb üldkolesterooli näit aastatega 7 peale (statistikahuvilistele võib see vähemalt osaliselt olla regression-to-the-mean-fenomen).

Kolesteroolinäitude jaotus näeb alates teisest proovivõtmisest suurepärane välja, kõrge HDL (hea kolesterool), madal triglütseriidide tase ja ilusad APO-väärtused – mis kõik viitavad statistiliselt heale südameveresoonkonna tervisele. Selline kolesteroolinäitude jaotus on LCHF-i puhul tüüpiline. Inimeste kolesterool lähebki LCHF-iga heaks, aga mitte ilmtingimata madalaks.
Ka muud tervisenäitajad nagu veresuhkur ja vererõhk on täiesti ideaalsed – ka nende puhul on väga tüüpiline, et tänu LCHF-ile toimub paranemine.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.