1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

kolmapäev, 25. juuni 2014

Puhkus ja LCHF


Mõni võib-olla mõtleb, et kuidas küll puhkuse ajal LCHF-i saab teha, et ei saa ju nii hästi planeerida jne. Minul sellist hirmu ei ole, LCHF-i saab igal ajal väga hästi teha, kes vaid soovib. Tuleb lihtsalt jäätisele grillmenüüd eelistada ;)

Räägin veidi oma puhkusest. Olen praegu Hiiumaal suvekodus ja üsna pikalt kohe, ilmselt kuni augustini. Enamjaolt puhkan siin, aga natuke teen ka oma tõlketöid.

Kõigepealt siis toitumisest. Õnneks järgisin juba eelmisel suvel siin puhates LCHF-toitumisplaani, nii et mingeid hirme mul sellega seoses ei ole, et kuidas puhkuse keskkonnas oma toitumisega hakkama saada. Tean juba, et kõik kulgeb omas rütmis. Minu tavaline hiline hommikusöök, mis kellaajalt kisub pigem lõunasöögi poole, varane õhtusöök ja mõnikord õhtusöögi juurde veel klaasike veini ja mõni juustutükk või mõni maasikaski.

Kui ma nüüd võrdlen LCHF-toitumist oma 7-10 aasta taguse kaalujälgimise ajaga, siis peab ütlema, et kohalik kaubandus on LCHF-toidu suhtes palju lahkem. Ütleme nii, et light-tooteid ja täisterapastasid ja müslisid oli siit kohalikust poest tunduvalt raskem leida kui tavalist liha, võid ja köögivilja, mida ma praegu vajan. Mune saame siin üldse eriti luksuslikult nautida - talukanade omi :-). Õnneks on ka mitmes kohalikus poes saadaval minu suur lemmik - Hiiumaa maheveise hakkliha, millest erinevaid häid õhtusööke valmistada.

Oma suurt komistuskivi - ilma suhkruta pähkli- ja mandlivõid - ma õnneks omale siia kaasa ei võtnudki ja seda siit kaubandusest tõesti ei leia. Kui väga tahan, siis võin muidugi köögikombainis selle ise valmis jahvatada, aga no eks me näe. Sellest lõksust püüaks tegelikult kaarega ringi käia :)

Siin on mõned minu viimaste päevade söökide näited.

Hommikusööke:
paprika, tuunikalasalat, rasvakohv 
(see on praegu põhiline hommikusöök, peaaegu iga päev)

vähisabad, talumunad, majonees, avokaado (pool avokaadot jäi järele), rasvakohv

munapuder, suitsukana, värske kurk, rasvakohv


Õhtusööke:

kodune šašlõkk, cole-slaw salat, taco-salsakaste

brokoli võiga, pikkpoiss, taco-salsakaste

ahju sealiha, cole-slaw salat ja maitsevõi päikesekuivatatud tomatiga

heeringas (rollmops kurgiga) ja cole-slaw salat

praetud ja kookospiimas hautatud kanakoivad, lillkapsapüree või ja vahukoorega, šampinjonikaste vahukoore, riivjuustu ja munakollasega



Kas mul on kaalueesmärke ka? Nii ja naa. Tegelikult tahaks küll näiteks 5 kilo sel suvel alla võtta. Aga öelge üks inimene, kes EI tahaks 5 kilo maha võtta :) Samas selle nimel ma nüüd mingeid äärmuslikke meetmeid ette võtma ei hakka, no näiteks et viiks omal süsivesikud täiesti nulli või et hakkaks toidu koguseid väga piirama või et üldse omale mingeid erandeid (loe: vein, pähklid, marjad, vahukoor) ei lubaks. Söön ikka nii, nagu söön, enamasti sellist pigem rangemapoolset LCHF-i, aga kui ikka tahan, siis joon ka klaasi veini või teen külalistele maasikatordi ja võtan ise ka julgelt tükikese või lausa kaks. Eks need viimased asjad võivad muidugi kaalulangetamist takistada. Samas mõistlikus koguses ja aeg-ajalt tarbides ei tõsta need siiski kaalu, see mul juba viimased pool aastat enam-vähem sama püsinud ;)



Kuidas on mul lood trenniga? Jällegi, mingit suurt trenni- ega fitnessituhinat mul hetkel ei ole. Siiski käin siin igal õhtul tunnike kas kõndimas või jalgrattaga sõitmas. Aga see on rohkem ümbruse nautimiseks ja hea enesetunde pärast kui mingil sportlikul eesmärgil.

Sellised vaated siis minu õhtustelt liigutamise-ringidelt:











***

Nüüd veel mõned seriaalisoovitused puhkuse ajal nautimiseks neile, kes just üliaktiivset puhkust ei ihka :)

Olen viimasel ajal enda jaoks avastanud mõned päris põnevad uued seriaalid. Kes otsib, see leiab need kindlasti üles, kuigi kõigile neile ilmselt eestikeelseid subtiitreid ei leia.


Soovitan!

***

Kui nüüd mõned meie LCHF Poe ustavad kliendid muretsevad, et kas pood suvepuhkuse ajal ikka toimib, siis ütlen kohe rahustuseks ära, et loomulikult, kõik toimib nagu ikka - päevapealt! :) Kohe-kohe on tulemas mitu erinevat partiid uut kaupa, näiteks palju stevia ja erütritooliga magustatud maiustusi (šokolaade, martsipane, šokolaadikreeme, kummikomme, lutsukomme), erinevaid küpsetussegusid (valmis segud LCHF-leibade, kookide, saiade, pizzapõhja jms valmistamiseks) ja palju muud.






Soovin kõigile oma blogi lugejatele ilusat puhkust! Mina blogipidamisest puhata ei kavatse, plaanis on lähiajal teiega jagada ka päris mitmeid huvitavaid retsepte (näiteks suvikõrvitsakuklid, range lchf-i pannkoogid kaneelivõiga jpm).












Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.