1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

kolmapäev, 21. oktoober 2015

Itaaliapärased lihapallid tomatikastmes


Ma ei olnud juba tükk aega lihapalle teinud, aga praegu olen Hiiumaal väiksel minipuhkusel ja siin oleks ju patt jätta kasutamata see Hiiumaa kohaliku maheveise hakkliha kättesaadavus - seega tegingi täna lihapalle. Retsepti aluseks võtsin ikka vanad head "Rootsi lihapallid" aga kuna need olen ma mõnikord liiga kuivaks küpsetanud, siis proovisin täna teist varianti - tegin neile tomatikastme peale ja see oli väga hea idee - lihapallid jäid mahlased ja mõnusad, laps limpsis lausa taldriku puhtaks ja üldine kommentaar oli, et kui siia juurde makarone ka saaks, siis oleks ideaalne. Aga makarone minu käsi ei tõuse ostma, nutke või naerge :)

Retsept ka:

Lihapallide jaoks läheb vaja:

1 kg maheveise hakkliha
1 suurem sibul 
1 munakollane
1 dl pofiberit
1 dl lihapuljongit
1 dl vahukoort
2 tl soola
1 ml valget pipart

Valmistamine:
1. Pane pofiber puljongi ja vahukoore sisse paisuma.
2. Tükelda sibul (köögikombainis või käsitsi) väga peenekes.
3. Sega kõik koostisained omavahel ja vooli lihapallid (tänu pofiberile on need lihapallid tõesti ka voolitavad).
4. Aja praepann kuumaks ja pane pannile parajalt searasva.
5. Prae lihapallid kiiresti kuumas searasvas pruuniks (ära prae liiga kaua, muidu lähevad kuivaks).
6. Võta panni kõrvale haudepott ja pane sinna tomatikaste (loomulikult on parem teha tomatikaste ise tomatitest, sibulast ja ürtidest kokku keeta, aga vahel on täiesti ok ka poest lihtsalt kõige madalama süsivesikusisaldusega kaste otsida. Mul oli üks purk Felixi pastakastet köögiviljadega (6 g sv), 1 purk santa maria teravat taco kastet (5,8 g sv) ja umbes üks tacokastme purgitäis vett, lisasin veel ohtralt kuivatatud basiilikut. 
7. Lase kaste haudepotis kergelt podisema ja tõsta praetud lihapallid podiseva kastme sisse. Jäta potike minimaalsele kuumusele umbes 30-45 minutiks hauduma.


Ma ise sõin lihapallide kõrvale minimaalselt kastet, aga lihapallid tulid välja täpselt nii mahlased, nagu lootsin. Lihapallide kõrvale sõin hapukapsast.




Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.