1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

esmaspäev, 5. oktoober 2015

Õunaeksperiment


Kui ma peaaegu 3 aastat tagasi LCHF-toitumisega alustasin, tundus minu jaoks ainuke raske moment selle toitumisstiili juures puuviljade vältimine. Selle mõttega tuli ümber harjuda, aga vahetasin hea meelega igapäevase puuviljasöömise oma uue hea enesetunde ja tervisliku kaalu vastu, siin ei olnud pikka kaalumist. Või nagu targemad asjatundjad ütlevad - puuviljad ei sisalda tegelikult midagi sellist, mida me tunduvalt madalama süsivesikusisaldusega köögiviljadest kätte ei saaks. Puuviljades on peamiselt vesi ja suhkur ning natuke C-vitamiini ja lisaks veel kiudaineid. Ilma suhkruta saame suurepäraselt hakkama, vett võib kraanist juua ning C-vitamiini ja kiudaineid saab väga hästi ka brokolist, hapukapsast, värskest kapsast, paprikast ja paljudest muudest köögiviljadest.

Üldiselt olen nüüdseks väga hästi harjunud mõttega, et ma puuvilju ei söö. Vahel harva tundub poes ahvatlev banaanide lõhn ja väga harva sööngi siis banaani. Teine asi on siis, kui sügisel saavad meie Hiiumaa aias valmis kodused õunad. Need on ju "päris õunad", nendel on sama maitse, nagu siis, kui ma laps olin, nendel on hoopis teine väärtus kui mingitel poe "plastmassõuntel".

Nüüd sügisel saidki Hiiumaal valmis minu kõige lemmikumad õunad ja otsustasin teha kliinilise katse iseendaga - muus osas söön oma ranget LCHF-i ikka edasi (munad, rasvane liha, erinevad köögiviljad, või, kookosrasv, mct, vahel kookoskreem või midagi kookosjahust), aga luban omale iga päev lisaks ühe lemmikõuna. Need ei ole eriti suured, kaaluvad umbes 100-130 grammi tükk ning õunasüda ja väike ussitanud osake jääb ju järele :) Kui ma ei eksi, siis on tegemist sügisjoonikuga. Igatahes mõnus mahlane ja hapukasmagus õun.




Ja mida näitavad siis tulemused? Tulemused näitavad üheselt, et üks kodune õun päevas ei tee mulle mitte midagi halba :) Glükoosi-ketoosinäidud on väga head ja kaal sama.

Siin on näiteks laupäevahommikused näidud:

Kui veresuhkru puhul on ootuspärane väga hea tulemus alla 4.5 ja ketoonide puhul üle 1.5, siis siinkohal saavutasin hoolimata õunast juba terapeutilise ketoosi (igasugu haigusi raviva ja ennetava) tugevalt tervistava numbrikombinatsiooni, (Näiteks veresuhkru:ketoonide suhte ca 1:1 kohta võib lugeda siit ehk et kuidas tugeva ketoosi abil vähiravi toetada, arsti nimi on dr Thomas Seyfried, tema soovitus on ravi eesmärgil hoida glükoosi-ketoonide suhe 1:1, mis annab kõige suurema ketoosiga kaasneva tervisevõidu, st haigusi raviva ja ennetava toime). 

Seega sellest enam paremaid näite pole võimalik saada ja järelikult on üks kodune õun päevas minu organismi jaoks igati ok :) 

Kas see tähendab nüüd, et ma jäängi aastaringselt iga päev puuvilja sööma? Ei, seda see kindlasti ei tähenda. Mind ei tõmba sugugi poeõunad ega välismaised puuviljad. Jään ikka oma lchf-i juurde edasi, aga praegu söön oma lemmikuid Hiiumaa õunu nii kauaks, kuni need mul otsa saavad. Tarbin oma hooajalisi õunu lihtsalt.

Eks kõige raskem ongi õunasöömise juures ühe õunaga piirduda. Sest arvata on, et 5-6 õuna päevas enam sama häid tulemusi ei tagaks ;)





2 kommentaari:

  1. Kadi, Sinu õunajutt on täpselt ka minu mõte. :) Ainult mul ei ole nii häid näitajaid. Eile pidin oma maitsvatest õuntest ja pirnidest kinnisilmi mööda käima ;( Isu oli kohutav, lõpuks 1 pirni nii 50 gr sõin lõunaajal kella 3 paiku ikkagi ära. Ainuke süsivesik päeva jooksul. Kui soovin aga ennast tõsisemalt käsile võtta siis ei tohiks ka seda 1-te ;(

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Just nii ongi kahjuks - kõigile sobivat üht ja kindlat lahendust ei ole, igaühel tuleb omal katse-eksitusmeetodil üles leida see tema jaoks kõige sobivam lchf :) Peenhäälestamise küsimus juba...

      Kustuta

Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.