1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

pühapäev, 28. detsember 2014

Jõuludega 1,5 kg kergem

Kui minu eelmise aasta jõulud tõid mulle mõned plusskilod, siis täna hommikul avastasin endalegi üllatuseks, et olen viimase nädalaga veel 1,5 kg alla võtnud - hoolimata sellest, et olin juba enne jõule  oma kaaluga üpriski oma miinimumi lähedal.

21.12.2014

Mille poolest siis erinesid selle aasta jõulud eelmistest? Eelmise aasta jõulude ajal läksin ketoosist korralikult välja, kuigi sõin LCHF toite. Sellepärast, et ma tegin liiga palju LCHF-maiustusi, küpsetisi ja kõike muud. Kuna ketoos oli läinud, tõusis iga päevaga ka isu ja nii need mõned plusskilod tulidki. Sõin ju vahetpidamata. Kuigi plusskilosid tuli küll vähe, oli palju hullem just see kasvav söögiisu, mis tekitas hirmu tuleviku ees. Ketoosiga seda muret õnneks ei ole. Sel aastal olen väga tugevalt keto-meelestatud ja söön selle järgi, et ma oma ketoosi kuidagi ei ohustaks. Jõululaud oli nagu ikka - palju head ja paremat, aga ma ei näinud eriti vaeva sellega, et igasugu LCHF-asendustoite sinna juurde teha. Ise sõin ikka nii, nagu tavaliselt - taldrikule läks nii liha kui kala ja sinna juurde hapukapsast ja muud rohelist. Vahutav rasvakohv ka mingil hetkel. Kõht oli täis ja nii ei kadunud ka mu ketoos kuskile. Ja ketoos on kõige alus - minu jaoks. Kui mul on korralik ketoos, siis mul on energiat ja jaksu, siis mul on tuju rõõmus, siis mul pole haiglaslikult suurt söögiisu, siis mul läheb näonahk ilusaks ja ma magan öösel hästi. Ja boonuseks käib ketoosiga kaasas vähenev kaalunumber.

Eile tulime Hiiumaalt koju Tallinnasse ja ma ei viitsinud peale pikka sõitu enam õhtusööki vaaritama hakata. Võtsime Nõmmelt kebabi. Ja nagu ikka, võtsin ma omale suure kebabi ilma saia ja kartulita. Tavaliselt olen selle karbitäie liha üsna ühe hooga ära söönud, aga nüüd, kui olen tugevas ketoosis, on söögiisu midagi muud. Pingutasin, mis ma pingutasin, aga üle poole portsu ma ära süüa ei suutnud:) Nii pole minuga varem juhtunud! Igatahes teine pool kebabi jäi mul siis täna hommikusöögiks. Väga maitsev :)

Selline nägi välja täisportsjon, Nõmme Grill Kebab

Mulle hästi meeldib see Stephanie Keto Personi põhimõte, et toit on kütus, mitte meelelahutus. Inimesed, kellel on toidusõltuvused, peaksid seda eriti hoolikalt silmas pidama. Väga lihtne on LCHF maiustuste lõksu langeda ja oma fookust kaotada. Sest komm on komm ja ega LCHF-komm kuidagi halvemini ei maitse kui tavaline. Kes on proovinud poolkülmunud Fudge'i või LCHF bountyt, teab, millest ma räägin. Ka neid võib süüa nõrkemiseni, nagu tavalisi komme. Tähtis on siiski oma destruktiivsetest toitumisharjumustest vabaneda, mitte neid elus hoida ja suuremaks kasvatada. LCHF ei ole ju tegelikult oma olemuselt asendustoitude kokakunst - jah, loomulikult on lchf-i raames võimalik kõiki toite edukalt ja tervislikult asendada ning igasugu maitsvaid hõrgutisi valmistada - võta vaid retsept ja sobivad koostisosad ning tee valmis! Ei, LCHF peaks olema siiski loomulik päris toit, mille abil oma toitumine normaalseks viia. Et sööd siis, kui toitu vajad ja muul ajal tegeled oma elu elamisega, mitte järgmise toidu põhjaliku ettevalmistamisega.





1 kommentaar:

  1. Olen täiesti nõus LCHF stiilis asendustoitude tegemisega - iga kord toovad kaasa liigse tarbimise ja/või võimaliku patustamisolukorra.

    VastaKustuta

Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.