1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

laupäev, 25. jaanuar 2014

Ära kuula hullunud toitumissoovitusi!

Tõlkeartikkel Rootsi Õhtulehest, mis ilmus juba aastal 2005! Autoriks Sten Sture Skaldeman. http://www.aftonbladet.se/debatt/article10549822.ab




Kui Sten Sture Skaldeman, hoolimata püüdlikust dieedi pidamisest nägi kaalul, et ta on jälle juurde võtnud ja paksemaks läinud, andis ta alla. „Nüüd söön ma ennast surnuks,“ mõtles ta ja praadis omale kaks pakki peekonit.

Täna on ta normaalkaaluline – ja väga tige rootsi toitumissoovituste peale: - Kas rahvatervise instituudis töötab dr Frankenstein?

Kujutage omale ette hullunud teadlast, Frankensteini, kellel tuleks mõte sööta rohusööjaid loomi kondijahuga. Mis oleks selle tulemus?

Selline hull eksperiment on tegelikult juba tehtud. Tuli välja see, et suurem enamus rohusööjaid loomi tulid toime ilma tõsisemate haigusteta. Nende enesetunne oli küll üldiselt halb, aga nad andsid piima. Osad lehmad olid küll tundlikumad sellise mitte-loomuomase toidu suhtes ja neil arenes välja hullu lehma tõbi.

Me ei saa lehmi selles süüdistada, et nad haigeks jäid. Nad sõid toitu, mida neile ette anti. Neil ei olnud võimalust valida.

Oletame nüüd, et hullunud teadlane võtab ette uue loomaliigi. Nüüd valib ta välja meie koerad. Kuna koerad on lihasööjad, siis võtab ta neilt liha ära ja annab neile toitu, mis on täis suhkrut ja tärklist.

Ka selline hull eksperiment on juba tehtud. Loe pakendilt ja näed! Selle tulemusena lähevad meie lemmikloomad paksuks ja haigestuvad diabeeti. See ei ole nende süü, kuna nad söövad seda toitu, mida neile antakse. See on üsna julm eksperiment, kuna koer on ju tegelikult hunt. Kes on näinud paksu hunti?

Aga hullunud teadlane jätkab. Nüüd tahab ta proovida oma teooriaid eriti suurel skaalal. Katseloomaks valib ta seekord inimese. Varsti järgneb üks hullunud toitumissoovitus teisele.  Esmalt hakkab ta soovitama süüa kuus kuni seitse leivaviilu päevas. Kahjuks tuli Frankenstein selle soovitusega liiga vara välja. Aga mõne aasta pärast naaseb ta tõelise monster-soovitusega: rasvavaene ja suhkrust pungil toit!

Lõpuks ometi näeme tulemusi! Paljud inimesed paisuvad nagu õhupallid ja hull rasvtõbi levib 
epideemiliselt. Diabeet ning südame- ja veresoonkonnahaigused saavutavad rekordilised kõrgused. 

Avaneb fantastiline võimalus teaduslikeks uuringuteks. Doktor Frankensteinil õnnestub eksportida oma toitumissoovitused ka Gröönimaale. Ei kulu just kaua aega enne, kui ilmuvad välja ajaloo esimesed rasvunud eskimod. Teadus suudab tõesti looduse alistada!

Aga ametivõimud ei ole siiski täiesti positiivsed, hoolimata kõigist teaduse edusammudest. Tervishoid maksab palju raha. Kui me vaid teaksime, mis on hullu rasvtõve põhjus!

Üks asi on siiski kindel: viga ei saa olla toitumissoovitustes. Frankenstein on ju ekspert.

Aga see ei ole ka paksude ja haigete inimeste süü. Nemad on söönud seda sööki, mida ametivõimud on soovitanud. See on toit, mida on odav toota, tasuv müüa ja kahjulik süüa.

Ma ise olen kaotanud 63 kg toimides järjepidevalt vastupidiselt ametlikele toitumissoovitustele. Ma ei koonerda rasvaga ja ma söön suures koguses punast liha. See on toit, mis ehitab üles meie keha ja annab pikaajalist küllastustunnet. Selline toit stimuleerib meie rasvapõletust ning see on võti edukaks kaalulangetamiseks.

Minu tees on lihtne. Kui me põletame ära selle, mida sööme, siis ei ole mingit tähtsust portsjonite suurusel. Aga kui me sööme vastavalt ametlikele toitumissoovitustele, siis me sööme ladestamiseks. Siis võime minna paksuks peaaegu mitte millestki. Meie kehad on nimelt niisama tublid ladestamises kui rasva põletamises. Määravaks saab see, milliseid signaale me oma kehale anname.

Sellest ei saa ametkonnad aru. Nemad annavad toitumissoovitusi, mis on loodud raske füüsilise töö tegijatele või tippsportlastele. Inimene peab nimelt olema väga aktiivne, et ta saaks hakkama selliste kiirete süsivesikutega, mida leidub leivas, pastas ja kartulis.

Aga kui me panustame lihal põhinevale toidule, mida oleme loodud sööma, siis saame me sellise keha ja tervise, nagu meil peab olema. Isegi siis, kui otsustame mitte trenni teha. Seda olen ma ise avastanud ja seda võivad kõik teised paksukesed samuti avastada.

Mida siis peaks ütlema tervishoiuametkondade kohta, kes annavad toitumissoovitusi, mis tekitavad haigusi? Seda, et nad kindlustavad omale tulevikuks tööd. Nad saavad tulevikus tohutult palju tööd.
Varsti on vaid meie ametkonnad need, kes usuvad, et kiired süsivesikud on tervise retseptiks.

Ise olen ma kaalunud üle 140 kg ja ma olen veidi alla keskmise pikk. Varem ma lugesin kaloreid ja läksin näljasena magama, aga ma läksin ainult paksemaks.

Kui ma tasapisi aru hakkasin saama, et asi on rasva põletamises, muutus ka minu elu. Järsku võisin ma omal kõhu täis süüa ja ometi kaalu langetada. Teised paksukesed võivad sama teha. Aga sel juhul pead ametlikud toitumissoovitused kõrvale heitma!

Sinu tervis on kõige olulisem asi, mis sul on. Erinevalt lehmadest ja koertest, saad sina valida. Sina võid oma kõrvad doktor Frankensteini hullunud nõuannetele sulgeda. Sina võid valida süüa seda toitu, mida oled loodud sööma.


Millal sa kavatsed oma valiku teha?



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.