1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

reede, 24. jaanuar 2014

LCHF Bounty ;)

Ei, see ei ole aprillinali, ongi olemas selline asi, nagu lchf-bounty :). See on siis muidugi liberaalseks lchf-päevaks, mitte igapäevaseks toiduks. Kuigi süsikakogus on tal väike, on tegemist siiski energiarikka toiduga, seega ei maksa lchf-bountyt süües kogustega liialdada. Siiski on see hea võimalus mõnikord "patuvabalt" maiustada.


Foto: Meeli Küttim, nõud: Sinikirja, linikud: Hemtex


Vaja läheb:

Sisu jaoks:

Glasuuri jaoks:




Valmistamine:
1. Sulata 50 g kookosrasva, sega sinna hulka magustaja, kookoskoor ja kookoshelbed. Sega hoolikalt läbi ja aseta segu umbes tunniks ajaks külma, et see taheneks.
2. Vooli tahenenud segust piklikud pätsikesed ja aseta need küpsetuspaberile. Pane pätsikesed umbes 15 minutiks sügavkülma, et need veelgi kõvemaks läheksid.
3. Sulata veevannil tume šokolaad ja 2 tl kookosrasva. Kasta kookosepätsikesi kahvli abil vedelasse šokolaadi ja tõsta küpsetuspaberile tagasi. Pane umbes pooleks tunniks tavalisse külmkappi, et šokolaadiglasuur saaks täiesti taheneda.







Täpselt nende koostisosadega valmistades sisaldab kogu partii 30 g süsivesikuid, mul tuleb tavaliselt sellest 28 pätsikest, seega igaühes umbes 1,1 grammi süsikaid. Võrdluseks võin tuua, et tavalises Bountys on ühes pisikeses pätsikeses juba 18 g süsivesikuid. 

Igaks juhuks nende bountyde makrod ka. Markod on 1 tüki kohta, kui valmistada antud koostisosadest kokku 28 tk:
104 kcal
10,4 g rasva
1,1 g süsivesikuid
1 g valku

Maitsesid need lchf-bountyd hästi ja mitte ainult mulle kui endisele täielikule bounty-sõltlasele, vaid ka minu abikaasale ja lastele, kes on maiustuste suhtes üsna kriitilise maitsega. 


Väike edit: Olen nüüd bountysid juba päris mitu korda teinud ja mõned kogemused. Kõige lihtsam on valmistada, kui voolida valged sisupätsid piisavalt väiksed, umbes poole pöidla suurused. Siis vähemalt pooleks tunniks sügavkülma ja seejärel on šokolaadi sisse kastmine ainult üks lust ja lillepidu ;) Täna jäi mul seda šokolaadi isegi veidi üle, tegin siis bountydele peale triibukaunistused, nagu osadel šokolaadikommidel on.

***

Minu endise suhkru-elu bountysõltuvus oli muidugi suur. Mul pidi iga päev ikka paar Bountyt varuks olema. Kui koer veel kutsikas oli, siis ta ükskord varastas mult seda, sõi salaja ja suure mõnuga terve suure Bounty ära ja seda koos paberiga! Mulle jäi sel päeval vähem :) Öeldakse küll, et šokolaad on koertele väga ohtlik, aga õnneks ei juhtunud meil midagi, edaspidi olin muidugi targem ja peitsin oma bounty-varusid hoolikamalt. Nüüd õnneks pole ammu päris-bountyt enam söönud, ei mina ega koer. Koer sööb nüüd ainult lchf-i ehk meie jääke ja oma lchf-krõbuskeid, aga mina sõin täna siiski paar lchf-bountyt.

Siin meie kutsa paar aastat tagasi pisikese titena, kes bountyt varastas ja koos paberiga ära sõi ;)







5 kommentaari:

  1. Ei tea, kas seda kookosõli annaks võiga ka asendada, nii et kõik muud koostisained jääks samaks? Ma lihtsalt ei suuda taluda kookosüli maitset ja koostist.

    VastaKustuta
  2. Ma veendusin eile, et mul on kodus kõik vajaminevad ained juhuslikult olemas, aga lükkasin tegemist veel veidi edasi. Ilmselt katsetan poole kogusega, sest kardan, et "pean" need pärast ära ka sööma :)

    VastaKustuta
  3. Palju see 50g seda kookosrasva on ka? :) mitu spl täit?

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Noh panin 4spl :) Sobis kyll :)

      Kustuta

Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.