laupäev, 30. november 2013

Ma võin teile küll selgitada, aga ma ei saa teie eest aru saada

 
 
Aeg-ajalt tekib mul küll lootusetuse tunne, kui ma siin muudkui selgitan ja selgitan päevast päeva enam-vähem kõiksugu teemadel ja siis arvab ikka keegi, et näiteks tegelikult see ikka päris õige asi ei ole, kui suhkusõltlane omale nüüd kõike suhkrust keelama hakkab, et see on ikka liiga äärmuslik ja anorektiline - olge lahked ja lugege palun uuesti seda lõiku, kuidas tõeline suhkrusõltlane ei suudagi võtta ühte tükki, ta võtab 40 tükki järjest, ei saagi enne pidama, kui taldrik tühi. See täielik loobumine ei ole küll kuidagi anoreksiaga seotud, nagu näha võib omal kõhu kasvõi paksult kalamarjast täis süüa! Ole vaid nii tark, et jäta süsivesik söömata ja pärast pole vaja enda isudega võidelda.
 
Või siis arvatakse, et lchf toimib kaalu alandavalt ainult nende peal, kes enne seda täiesti ebanormaalselt sõid - tegelikult on nii, et lchf langetab hästi ja kergesti kaalu nendel, kes on ennast paksuks söönud ja veidike rohkem kannatlikkust nõuab see nendelt, kes on ennast paksuks dieeditanud.
 
Endiselt kuuleb arvamusi selle kohta, kuidas lchf ikka inimese neerud tuksi keerab. Tegelikult on see jälle üks eksiarvamus, mis tuleneb sellest, et kriitik esiteks ei tea seda, et lchf-i raames süüakse vähe süsivesikuid ja palju rasva, mitte palju valku. Liigne valk võib jah neerud tuksi keerata, aga kahjuks või õnneks on valgu koguse osas enam-vähem kõik koolkonnad ühel nõul, nii et neerud võite omal lahkesti mõne muu meetodiga tuksi keerata kui soovite, rohke rasva söömise ja süsivesikute piiramisega see väga hästi ei õnnestu.
 
Aga ma tahan tänada ka kõiki oma uusi "kirjasõpru". Mul on südamest ülisuur rõõm kuulda inimestest, kes minu blogi mõttest aru saavad, lchf-i mõistavad ja kellel oma tervis ja kehakaal tänu minu kirjutistele paranenud on või kes siit kasvõi igapäevaseks toiduvalmistamiseks inspiratsiooni leidnud on. Ma arvan nii, et kui inimene läheneb asjale rõõmu ja innuga, siis ta ka saab asja olemusest aru ja võib julgelt tulemusi oodata. Neid suurepäraseid tulemusi on mitmed mu oma tuttavadki näinud - ühel kahe kuuga 11 kilo, teisel kuu ajaga 6 kilo, kolmandal kuu ajaga 3 kilo - ilma igasuguse piina ja halata. Lihtsalt super! Kannatlikkust läheb muidugi vaja, algul langeb kaal ikka suure hooga, aga hiljem see hoog raugeb. Siis on hea, kui inimesel on palju mõistmist selle meetodi toimimise kohta.
 

 
 
 


5 kommentaari:

  1. Oh, ära heida meelt! Alati on neid, kes midagi ei usu või veel hullem, hakkavad halvustama ilmselgeid asju. Alati polegi ju kaal kõige tähtsam, vaid hoopis tervis ja kui see hakkab logisema, tuleb väga kriitiliselt mõelda oma elustiilile, peamiselt aga toitumisele.
    Sulle aga suur aitäh, ma olen küll alles algaja, aga olen saanud siit palju abi ja nihked paremuse poole on selgelt märgatavad. Kommentaarium pole muidugi see koht, kus oma hädad laiali laotada, aga kunagi ma oma loost siiski räägin.
    Lugesin ka paastupäevadest. Mis Sa neist arvad ja kas oled ise neid kasutanud nt. söönud ainult õhtul.
    Valge suhkru kahjulikkusest on kirjutatud palju, aga avastasin, et nisuga on veel halvemad lood. http://koguja.net/menueue/295-telegram-tanapaeva-nisu-on-ideaalne-murk.html
    Tänulik E

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Aitäh! Paastupäevade kohta soovitan guugeldada 5:2 diet, selline toitumine kombinatsioonis lchf-iga on Rootsis üsna levinud. Süüakse ikka ainult lchf-toitu, aga siis kahel päeval nädalas ülivähe, umbes 500 kcal ja ülejäänud päevadel ohtrasti. Samas endistele toitumishäirega inimestele väga ei soovita Rootsi arstid seda, võib jälle välja lüüa. Teine variant on 16:8 paast, ma vist seda isegi loomulikul viisil teen, kui söön hommikust kell 10 ja õhtusööki kell 18, siis jääb täpselt 16 tundi paus söömisele ja nö 8-tunnine söögiaken. Seda teevad paljud rootslased teadlikult, mul on see lihtsalt nii kujunenud. Ja osad rootsi lchf-inimesed söövad tõesti ainult õhtul - põhjenduseks see, et koopainimene sai ka alles õhtul süüa, kui oli päev otsa looma taga ajanud ja lõpuks ta kätte saanud ning et iga päev ei olnudki süüa, seega paastupäevad täiesti loomulikud inimese jaoks. Aga ma ise ei ole neid eriti kasutanud, välja arvatud siis see, kogemata 16:8, mis mul enam-vähem iga päev kehtib.

      Kustuta
  2. Ma olen olnud alati seda meelt ,et sellistest teemadest on mõtet rääkida vaid neile kes on "vabanduste faasist" välja saanud. Palju on neid kes ütlevad "tahaks kaalu langetad, palun jaga nippe" ja juba peale paari põhitõe kuulmist hakkavad kõlama laused: "aga kuidas ma söön perest eraldi", "sünnipäevadel pean ma ju siis nälgima" jne. Ilmselt pole siis veel tahtmine väga suur kui nii väikesed asjad takistuseks on.
    Sulle ütlen vaid Keep up the good work!

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Suurepärane tähelepanek! Tõepoolest, kõiki neid nippe ei ole mõtet jagada vabanduste faasis olevatele inimestele, kes asjast aru ei saa. Nad vaatavad minu tulemust -33 kg ja tahavad ka, "palun jaga nippe" on tõesti põhiline soov. Samas tahavad nad ikka endiselt vahel saia süüa, koogitüki võtta ega ole valmis asja olemusse süüvima. Küsitakse, et kui ta oma 5 kilokest kaotab, kas siis võib vanade harjumuste juurde naasta. Või et kas see suur rasva söömine siis tõesti paksuks ei tee. Iga asja kohta on neil vastuväide olemas, inimene ei ole valmis seda mõtet veel vastu võtma. Käib nagu kass ümber palava pudru, tulemust tahaks, aga ei ole valmis neid muudatusi omaks võtma.

      Kustuta
  3. Aitähh Sulle. On tänuväärne, et tõlgid ja jagad teadmisi-kogemusi. Valiku "olla või mitte olla" võib iga inimene ise teha. Olen su blogist saanud palju huvitavat infot, mille tõlkimine on mulle ülejõu käiv. Tean nüüd, kus olen teinud vigu ja miks. Selleks et likvideerida tagajärg, tuleb leida probleemi põhjus ning loetu-õpitu abiga leian ma lahenduse põhjuse kõrvaldamiseks. Olen siin uustulnuk ja ootan huviga Su järgnevaid postitusi.

    VastaKustuta