1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

kolmapäev, 30. oktoober 2013

Burgerid

Tänaseks õhtusöögiks tegin ilma saiata burgereid. Vaatasin ükspäev ühe rootslase videot, kuidas ilusaid ümmargusi burgereid teha ja tahtsin ise ka proovida, ma seni olin väga suvalise kujuga neid teinud. Mulle meeldis sellest videost väga just see jogurtiämbri küljest lõigatud ümmargune võru, mille abil ilusaid standardseid kotletikesi saab vormida. Lõikasin omale ka sellise ja asusin burkse vormima.

Kuue burksi jaoks läheb siis vaja:

1 kilo korralikku rasvast hakkliha (mul oli saaremaa kodune)
4 hakitud küüslauguküünt
3 muna (videos ta muna ei kasutanud, aga ma ei julgenud ilma munata teha, et äkki ei püsi koos)
1 tl soola
2 tl musta pipart (panin veidi vähem)
0,5 tl cayenne pipart

Sega taigen korralikult käte vahel läbi, jaota kuueks võrdseks osaks ja hakka vormima.


Prae pannil või sees kummaltki poolt pruuniks ja pane seejärel 10-15 minutiks veel 200 kraadisesse ahju.

Serveeri jääsalati lehel, pane peale juustu (mul oli maasdamer juustukuningatest), punast sibulat, tomatit.

 
 
Tagantjäreletarkusena võin öelda seda, et burksid oleks võinud olla õhemad, kuna ahjus paisusid need esialgsest tunduvalt paksemaks (3-4 cm). Seega sellise koguse 1 kg/6 jaoks oleks võinud kasutada hoopis suurema jogurtiämbri küljest lõigatud võru (mul oli väikse 400 g türgi jogurti ümbert see lõigatud, oleks võinud olla vist 1 l jogurtiämbri võru) või teha kuue burksi asemel näiteks 8 tk. Aga väga head tulid sellegipoolest!

3 kommentaari:

  1. Mis oli su algkaal enne lchf alustamist?

    VastaKustuta
  2. Lahe idee. Ma ise vaatasin oma munapraadimiseks mõeldud silikoonist süda sama pilguga. Tuunikalakonservi karbist tehtud vorm tundus muidugi liiga väike. Mul on pisikesi šašlõkinõusid kusagil - lähenen siis sellele terariistadega. Selline burks kiideti meie oeres juba üksmeelselt heaks.

    VastaKustuta
  3. Mul on kodus spetsiaalne burgeritegemise värgendus ja pole kunagi muna sisse pidanud panema - püsib siiski väga hästi koos!

    VastaKustuta

Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.