1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

reede, 25. oktoober 2013

Piparkoogihullus

Kuna ma olen veidike hull piparkookide järele, siis otsustasin omal sel aastal juba varakult piparkoogiisu ära ajama hakata, et kohe kõrini saaks sellest lõhnast ja maitsest ;). Tänase liberaalse LCHF reede puhul tegin siis oma hommikused kuklid piparkoogimaitseainega. Maja mõnusat piparkoogilõhna täis, omal kõht kahest piparkoogimaitselisest kuklist, juustukuhjast ja rasvakohvist ka paksult täis :)

Aga tavaliselt tõesti olen juba enam-vähem oktoobris piparkooke küpsetama hakanud, enne veel kui piparkoogitaigen või -maitseaine poodides müügile on jõudnud. Olen siis ise taigna ja maitseainegi teinud, nelki veneaegses kohvimasinas jahvatanud jne :) Siin üks eelmise aasta piparkookide pilt ka - pilt on küll ilus, aga mina ise olin nende tegemise ajal kahjuks 31,5 kg raskem kui täna, nii et eelistan pigem ikka praegusel rasvapajukil olla kui suhkrupiparkookidest end uimaseks süüa ;)



Seekord mul vedas, alles oktoobri lõpp ja poes oli juba lausa valida, kas tahad meira või santa maria piparkoogimaitseainet. Võtsin meira oma, kuna mandlijahu samuti meira.

Mis nüüd mandlijahudesse puutub, siis Rootsis dr Eenfeldt ehk Dietdoctor lasi oma kulu ja kirjadega erinevatele mandlijahudele süsivesikukoguse testi teha. Kuna Rootsis on ju teadupärast LCHF niivõrd populaarne, on selle loomulikult ka kaubitsejad ära tabanud. Palju on erinevaid LCHF poekesi, kus siis pakutakse laias valikus tooteid - mandlijahusid, kookosrasvasid, lchf-müslisid, tumedaid šokolaade, you name it. Ning kuna LCHF-i üks alusreegleid on ju valida kuni 5% süsivesikusisaldusega tooteid, siis vupsti! ongi enamus mandlijahusid neil müügil kirjaga 4%, 5% jms süsivesikuid. Mida aga näitas test? Olgugi, et pakkide peal oli kirjas 4-5 %, oli tegelikuks süsivesikute hulgaks 7,3-8,2 %. Viide artiklile koos pildiga
Eks selline see süsikakogus võibki enamus mandlijahudes olla, nii et kes arvestab, võiks ka selle aluseks võtta. Meira mandlijahu paki peal on muideks kirjas 6,6 g/100 g. Aga ilmselt ei või seda ka väga surmkindlalt tõe pähe võtta ja üldse, mida vähem neid asendajaid kasutada, seda paremini mõjub kaalule.

Aga nüüd siis tänane retsept, mis ei erine küll palju eelmise reede muffikute omast.

Piparkoogimuffikud koosnesid siis järgnevast:
2 muna
50 g võid
1 pk/80 g mandlijahu
1 väike stevia pakike
natuke piparkoogimaitseainet


Või sulatada, munad vahustada, kõik ained omavahel segada ja silikoonist vormide sisse. Seejärel umbes 200-220 kraadi juures ahju, umbes 10-20 minutiks (hambatikuga võib katsuda, kas on seest valmis).

 



6 kommentaari:

  1. Aga võiks mandlijahu ka ise teha, mandlid saumikseriga peeneks jahvatades. Mandlijahu peaks ju koosnemagi peeneks jahvatatud mandlitest, ei tea, millest see süsivesikute erinevus tuleb?

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Mandlite süsivesikute erinevus pidavat tulema sortide erinevusest, sellest, kui palju nad oma kasvamise ajal päikest on saanud jne. Umbes nii, et sama puu otsast võetud õunad võivad ju ka olla üks magusam, teine hapum, samamoodi mandlitel. Üks partii on magusam=rohkem süsikaid, teine vähem magus. Seega ega see ise jahvatamine ei aita.
      Kuigi ma olen ka ise köögikombainis mandleid jahvatanud. Need pruunid kestad mind ei seganud, aga jahu jäi tunduvalt teralisem kui see meira mandlijahu. Seega ma enam ise selle jahvatamisega mässata ei viitsi, lähen parem selverisse ;) Kahjuks ei ole teistest tavapoodidest veel mandlijahu leidnud (rimi, prisma), aga küllap ökopoodides on ka.

      Kustuta
  2. Nojah, muidugi on poe mandlijahul need pruunid kestad eemaldatud (mingi teema nendega vist oli), ise on seda liiga tülikas teha. Muidu on mulle isegi meeldinud see isejahvatud mandlijahu, kui sisse jäävad mõned suuremad tükikesed, lisavad tekstuuri ja krõmpsuvad hamba all mõnusalt.

    VastaKustuta
  3. Mandlitel saab koore kerge vaevaga ära, kui mandlid hetkeks keevasse vette pista (15sek) ja siis tuleb lupsti ka see koor ära.

    VastaKustuta
  4. Mina olen mandlilaastudest teinud mandlijahu. Kusjuures blenderiga tuli väga asjalik, aga jahvatajaga mitte.

    VastaKustuta
  5. mandlijahu, jahvatatud pähkleid, tuhksuhkurt, jahvatatud maitseaineid jms saab teha kohviveskis

    VastaKustuta

Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.